Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Dialogboxen för att öppna kundfil

Hej,

Helt plötsligt försvann dialogfönstret för att kunna öppna en kundfil i molnet i BL Skatt. Det finns ingenstans på skärmen och när jag bläddrar bland skärmvyer så är det inget där heller. Vad gör jag?

Mvh Johanna

Kommentarer

  • Hej!

    Det där har jag sett någon gång tidigare. Jag tror det har att göra med om man jobbar med flera skärmar eller inte.

    Det finns två sätt att lösa det på om en dialog har hamnat utanför bild.
    Det generella windowssättet är följande:
    1. Använd tangentkombinationen Alt + Tab för att välja det aktuella fönstret. ...
    2. Tryck sedan tangentkombinationen Alt + mellanslag. ...
    3. Tryck på tangentbordets nedåtpil en gång och sedan på Retur. ...
    4. Använd tangentbordets piltangenter för att flytta in fönstret på den synliga skärmytan.
    Det specifika BL Skatt sättet är:
    1. Stäng ner BL Skatt. (i ditt fall genom CTRL+Alt+Del och Aktivitetshanteraren)
    2. Klicka på Windowsflaggan och skriv Registereditorn, öpppna den.
    3. Leta upp: \HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\BL\BL Skatt\BL Skatt besk 2020\installningar
    4. Du får då upp en massa nycklar i den högra sidan. 
    5. Ta bort alla som börjar med DLG.. De har memorerat vart olika fönster lägger sig på skärmen. 
    6. Starta BL Skatt igen. Nu lägger sig fönstren på den skärm som du jobbar på. 


    Marie Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.