Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Vid start får jag upp att installationen av BL informations dokumentkonverterare har misslyckats.

Det står att jag inte kommer att kunna skriva ut till PDF. Men det kan jag. Men jag vill inte ha denna uppstart. Hur går jag runt detta?


Mats Höjman Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hejsan!

    Vi har lagt in en ny version av vår dokumenthanterare som skapar våra PDF-filer. En del får problem att installera den nya. Gör då så här:
    1. Se till att stänga BL Skatt Besk 2017.
    2. Klicka på programikonen BL Skatt Besk 2017 med Höger musknapp.
    3. Välj Egenskaper
    4. Klicka på fliken Kompatibilitet
    5. Kryssat i rutan längst ner för Kör programmet som en administratör 
    6. Klicka på OK
    7. Starta programmet. Du får nu upp en ruta där du ska svara OK för att programmet ska få göra ändringar på din dator (d.v.s. lägga till den nya drivrutinen till PDF-konverteraren).
    Testa att PDF-utskrift fungerar som den ska.
    Nu kan du ta bort det här krysset att programmet ska köras som en administratör.

    Nästa gång du startar programmet ska du slippa denna ruta om att installationen av vår dokumentkonverterare har misslyckats. 

    Marie Isidorsson Support
  • Jag har gjort som ni sagt. Ny funkar utskriften av pdf-filerna men när jag startar prgm så frågar den om................  ja eller nej.
    Men totalt sett blev det bättre men osäkert.

    mats höjman
  • Gör om proceduren från 1-4
    På steg 5 så kryssar du ur rutan för Kör programmet som administratör
    Klicka på Ok. Nästa gång du startar programmet så kommer inte denna fråga att komma upp.
    Marie Isidorsson Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

För att kommentera måste du ha ett supportavtal. Ange kunduppgifter