Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Skatteprogrammet

Skall öppna en kund från förgående år, Programmet svarar att
"Programmet har stött på ett problem och måste avslutas."
Samma när jag öppnar den filen i BL Skatt Besk 2017.

Hur Göra?

Kommentarer

  • Felet sitter förmodligen i filen från 2017.
    Jag tror att det har skapats en TMP-fil och en dold fil som heter lika som din deklaration 2017 och ligger i mappen där 2017 års deklarationer ligger.
    (detta kan hända om något externa program såsom Dropbox också jobbar i samma mapp för deklarationerna. Då kan det bli krockar att de läser i filen exakt samtidigt och då kan denna tmp och dolda fil ligga kvar. )

    Gör så här:
    1. Gå till utforskaren till mappen där dina deklarationer är sparade
    normalt ligger de för 2017 under C:\Users\Public\Documents\BL Skatt\BL Skatt besk 2017 Dokument

    2. Det kan hända att du behöver välja att visa dolda objekt. Det gör du genom att du i utforskaren går på menyn Visa och klickar i Dolda objekt.

    3.Ta bort eventuell TMP-fil och en fil som inte har någon filändelse alls och som heter samma som din deklaration.

    Nu ska det fungera.
    Marie Isidorsson Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

För att kommentera måste du ha ett supportavtal. Ange kunduppgifter