Till senaste kommentaren

Nya SRU-filer till Skatteverket

Hej, jag skickade SRU-filer i morse men upptäckte att fel filer gått iväg.
När jag ska skicka igen så får jag bara upp de från i morse (kl 8,24).

Hur får jag fram senaste SRU-filerna?

Hälsningar
Helen

Kommentarer

  • Hej,

    Morgonjobb är härligt såhär i deklarationstider :-)

    När du exporterar SRU-filerna så ska de förstås hamna på samma ställe varje gång om inte inställningen ändrats. I exportdialogen finns Medialeverantör som val där bland annat sökvägen finns angiven. Du kan börja med att kolla om sökvägen ser korrekt ut - och samtidigt ser du var du ska söka efter filerna när du ska välja filerna inne i Skatteverkets e-tjänst. Som default finns följande sökväg angiven: C:\Users\Public\Documents\BL Skatt\BL Skatt besk 2016 Dokument\etjänst.

    En enkel lösning är annars att exportera om SRU-filerna och sedan hämta upp dessa nya filer - möjligen blev filerna nte sparade förra gången av någon anledning.
    Ulf Bokelund Svensson Support
  • Hej!
    Sökvägen stämmer. Jag kopierar sökvägen och klistrar in på  Skatteverkets sida.
    Får sedan upp Blanketter.SRU & INFO.SRU "senast ändrad 08:14" dvs den gamla filen.
    Jag har startat om datorn men det hjälpte inte.



    Helen
  • Hej igen,

    Mycket märkligt, har du möjlighet att vänta på återkoppling till efter kl 13 då en kollega kommer in till jobbet och som jag behöver diskutera detta med?
    Ulf Bokelund Svensson Support
  • Hej Helen

    Har du kollat i utforskaren ommappen för C:\Users\Public\Documents\BL Skatt\BL Skatt besk 2016 Dokument\etjänst på något vis har blivit skrivskyddad så att inte någon ny mapp kan skapas. För varje export som görs så ska en ny mapp döpt Filöverföring ÅÅÅÅ-MM-DD HHMMSS skapas. När man är på skatteverket och ska ladda upp filer så kommer man alltid till den mapp man var tidigare då man laddade upp. Men om du klistrar in din sökväg där och klickar öppna då borde du flyttas över till den nya mappen. Maila till support@blskatt.se om jag ska koppla upp mig mot dig och kolla varför det inte funkar för dig.
     
    Marie Isidorsson Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

För att kommentera måste du ha ett supportavtal. Ange kunduppgifter