Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Kund hittar ej inskickad K10:a

Hej!
Har skickat in K10:an för kund som ska göra resten av deklarationen själv men han hittar den inte. Var ska han logga in för att få fatt i den?

Kommentarer

  • Hej!

    Kunden ser aldrig den filöverförda K10:an på sin E-tjänst Inkomstdeklaration.
    Utan här ska kunden ta bort bilagan K10
    En fråga visas då där man ska ange varför man tar bort blanketten. Skälet är ju att den har filöverförts.
    Då kommer en ruta upp där man ska ange belopp som ska föras över till INK1 såsom kapitalbeskattade eller tjänstebeskattad utdelning.
    Ange beloppen här för att få en helt korrekt och komplett Inkomstdeklaration 1. Så dessa belopp måste kommuniceras till kunden.
    Marie Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.