Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

BL Skatt i molnet inloggningen fungerar inte

Hej!

Har mina deklarationsfiler sparade i molnet, har varit med om att inloggningen till molnet inte fungerar. Finns det någon möjlighet att hitta mina deklarationsfiler för att kunna arbeta vidare

Kommentarer

  • Hej!

    Det lagras en säkerhetskopia på din lokala hårddisk. Det du missar kan vara de senaste 5 minuterna som du jobbat. Om du har vår standardinställning så är sökvägen till din säkerhetskopia C:\användare\delat\delade dokument\BL Skatt\ BL Skatt besk 2015 dokument\intern säkerhetskopia. Här ser du då olika mappar för varje organisationsnummer. När du nu arbetar med filerna kommer det att sparas lokalt. När du sedan loggar in på molnet kan du kopiera upp dessa filer till molnet. Du går då på hantera molndokument och där finns en knapp nertill vänster kopiera filer till molnet och väljer du vilka filer du vill kopiera upp till molnet.

    Hälsningar

    Elenor Support
  • Hej!

    Kommer inte åt mina filer i molnet, lite stressigt nu när deklarationerna ska in.
    Kan man kopiera från molnet till sin lokala hårddisk, hade ju underlättat!?

    Räcker det med att jag skickar in "ÄNDRING AV BEFINTLIGA ANVÄNDARUPPGIFTER"?

    Vänliga hälsningar
    Gudrun Strömberg


    Gudrun Strömberg
  • För att kunna kopiera ner filerna från molnet till din lokala hårddisk så måste du kunna logga in i molnet. Har du fått problem med ditt internet eller så eftersom du inte kommer åt molnfilerna?
    Om du glömt ditt lösenord kan du klicka på länken för Glömt lösenord så kan du beställa ett nytt. Du får då ett mail med en länk där du kan ändra ditt lösenord.

    Det tas ju en lokal säkerhetskopia också som du kan leta fram om det handlar bara om någon enstaka deklaration. Men är det många som ska lämnas in kan det vara besvärligt då de ligger i olika mappar.

    Vilka uppgifter är det du vill ändra? Är det bara ditt lösenord så kan du göra ett nytt. Se ovan. Maila annars in de ändringar som ska göras till ditt användarkonto. Det är kopplat till din mailadress.
    Marie Isidorsson Support
  • Jag kommer in i molnet men kan inte öppna deklarationerna, står att programmet svara inte!
    Gudrun Strömberg
  • Då ber jag en tekniker kontakta dig.
    Marie Isidorsson Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

För att kommentera måste du ha ett supportavtal. Ange kunduppgifter