Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

BL Skatt i molnet inloggningen fungerar inte

Hej!

Har mina deklarationsfiler sparade i molnet, har varit med om att inloggningen till molnet inte fungerar. Finns det någon möjlighet att hitta mina deklarationsfiler för att kunna arbeta vidare

Kommentarer

  • Hej!

    Det lagras en säkerhetskopia på din lokala hårddisk. Det du missar kan vara de senaste 5 minuterna som du jobbat. Om du har vår standardinställning så är sökvägen till din säkerhetskopia C:\användare\delat\delade dokument\BL Skatt\ BL Skatt besk 2015 dokument\intern säkerhetskopia. Här ser du då olika mappar för varje organisationsnummer. När du nu arbetar med filerna kommer det att sparas lokalt. När du sedan loggar in på molnet kan du kopiera upp dessa filer till molnet. Du går då på hantera molndokument och där finns en knapp nertill vänster kopiera filer till molnet och väljer du vilka filer du vill kopiera upp till molnet.

    Hälsningar

  • Jag har BL skatt (och BL adm).
    När jag via BL skatt försöker logga in på molnet får jag svar att det är fel användarnamn eller lösen.
    Är det inte samma inloggning på molnet som till "Mina sidor"
    mvh
    Anders Wimo
  • Hejsan.

    Nej, det är normalt olika inlogg till Mina sidor och till Molnet. När du blir upplagd som en användare i någon av våra molntjänster BL Skatt, BL Bokslut, Digitala företaget m.fl, då får du personligen ange ett eget användarnamn och lösenord. Lösenordet måste bestå av minst 8 tecken varav en ska vara en siffra och ett specialtecken.
    Jag kan inte se att du finns upplagd för detta. Vi kontaktar dig.
    Marie Support
  • Hej! Jag pratade med supporten kring molnarbete för ca 1 vecka sedan och fick då en länk där jag kunde välja ett nytt lösenord till molntjänsterna. Dessvärre är jag ju inte snabb så jag fixade med ett nytt lösenord imorse. Däremot så har jag ingen aningen om vilket användarnamn som jag har till molntjänsten och vad jag har hittat på forumet så verkar det som att det inte är samma. Hur får jag reda på vilket användarnamn som jag har?

    Ha de Olof
    Olof Sjöberg
  • Hej,
    nu har jag letat mig fram men då jag inte kunde hitta hur man kopierar upp dessa filer som är lokalt sparade till molnet har jag hittat det här https://support.bjornlunden.se/guide/sa-har-kopplar-du-bl-bokslut-till-molnet

    Men när jag jag går in till lokalt sparade filer så finns inte filen på det företaget som jag ska kopiera upp lokalt sparade filer till molnet (efter störningar ni hade i förra veckan)

    Kan man få hjälp?
    Mark Timbrant
  • Hej Mark.

    Kan det vara så att filen inte är sparad på det ställe på datorn där programmet föreslår, utan att den är sparad någon annan stans på din dator?

    Om du för muspekaren över senaste sparade sökvägen inne i skatteprogrammet på den aktuella filen så ser man själva sökvägen där filen är sparad.

    Om du inte hittar den aktuella filen kan du ringa in till oss så kan vi koppla upp oss mot din dator och hjälpa dig. Vårt telefonnummer är 0650-54 14 04.

    Mvh,
    Jenny Support
  • Hej,

    Om jag för muspekaren över senaste sparade sökvägen inne i BL Bokslut altså inte skatteprogrammet som du skriver så ser jag inte själva sökvägen där filen är sparad.
    Men.......
    Här har jag sparat då jag sparade bilden på var jag sparade lokala filen under störningar ni hade i förra veckan
    Kan du hjälpa eller måste jag ringa in till er(vill gärna undvika)

    Mark Timbrant
  • Hej Mark.

    Jag antog att det var BL Skatt eftersom denna konversation handlar om BL Skatt, men det fungerar på samma sätt i BL Bokslut.

    Men vi kommer att ha svårt att hjälpa dig i denna konversation så jag önskar att du ringer in till oss så vi kan koppla upp oss mot din dator och då bättre kunna hjälpa dig.

    Telefonnumret till supporten för BL Bokslut är 0650-54 14 03.

    Mvh,
    Jenny Support
  • Hej Jenny,

    Visst
    Jag ber om ursäkt


    Nu har jag fixat med hjälp av Anneli och det var egentligen mitt egna fel och jag tog bara tid i onödan 🙁

    Önskar er alla en bra dag

    Mark Timbrant
  • Hej och tack det samma!

    Ingen fara. Hoppas det löser sig med filen.

    Mvh,


    Jenny Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.

Mitt inlägg förmodereras innan eventuell publicering. Jag har tagit del av policyn för personuppgifter och innehåll.